Metro Bilbaok eta Euskotrenek patineteak eta monoziklo elektrikoak sartzea debekatuko dute urtarrilaren 15etik aurrera, segurtasun arrazoiengatik

Entradilla

Metro Bilbaok eta Euskotrenek patineteak eta monoziklo elektrikoak sartzea debekatuko dute urtarrilaren 15etik aurrera, segurtasun arrazoiengatik

Body

- Neurriak ez die eragingo mugikortasun urriko pertsonen ibilgailuei, ez eta bizikleta elektrikoei ere, horiek erabiltzen jarraitu ahal izango baitute.

Metro Bilbao eta Euskotren operadoreek, Euskal Trenbide Sarea-Red Ferroviaria Vasca/ETSrekin koordinatuta, segurtasun arrazoiengatik patinete elektrikoak eta mugikortasun pertsonaleko antzeko ibilgailuak debekatzea onartu dute, hala nola monozikloak beren garraio publikoko zerbitzuetan. Neurria 2024ko urtarrilaren 15ean sartuko da indarrean, eta iraupen mugagabea izango du. Ez die eragingo ez mugikortasun murriztua duten pertsonen ibilgailuei, ez bizikleta elektrikoei.

Hiru erakundeek batera aztertu dituzte mugikortasun pertsonaleko elementu mota horiek azken urteetan sortu dituzten gorabehera larriak. Gailuen bateriek eragin dituzte, eta kalte fisiko eta material larriak eragin dituzte suteen eta deflagrazioen ondorioz.

Metro Bilbaok eta Euskotrenek gogorarazi dute, garraio-operadoreak direnez, erabiltzaile guztien segurtasuna behar bezala bermatu behar dutela. Eta uste dute ezin dela onartu elementu horiek gaur egun izan dezaketen arriskua, horrelako gertakari batek bidaiarien osotasun fisikoan izango lituzkeen ondorio larriengatik, bereziki garraio publiko baten barruan.

Horregatik guztiagatik, Metro Bilbaok eta Euskotrenek antzeko murrizketak hartu dituzten Renfe, TMB edo Metro Madrid bezalako enpresa operadoreen zerrendarekin bat egin dute.

Neurriak barne hartzen du tolestutako patinete edo monoziklo elektrikoak igotzeko debekua, edo garraio-poltsetan edo motxiletan igotzeko debekua, eta instalazio guztietara hedatzen da, hala nola atondoetara eta nasetara, sarrerako eta irteerako balidazio-lineatik abiatuta. Bestalde, debeku horrek patinete elektrikoen eta antzeko gailuen erabiltzaileen ohiturak aldatzea ekarriko du, eta beharrezkoa izango da haien joan-etorriak birplanteatzea. Hori dela eta, Metro Bilbao eta Euskotren operadoreek eta ETS erakunde publikoak, erakunde publiko eskudunekin koordinatuta, patineteak aparkatzeko moduluak pixkanaka sartzea sustatuko dute sareko zenbait puntutan eta dagoeneko bizikleta-aparkalekuak dituzten geltokietan.

Laster, garraio publikoko bi euskal operadoreek neurriaren irismenaren berri emango diete bidaiariei.