Mugikortasun Jasangarriaren Sailak tranbiaren Betoñuko kotxetegiak eraikitzeko proiektua lizitatu du
- Adarrak beste geltoki bat aurreikusten du Salburuako linean, Deba arroaren arroan
Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren Sailak, Euskal Trenbide Sarearen kontratazio-batzordearen bitartez, Gasteizko tranbiaren Betoñuko kotxetegiak eta horien konexio-adarra eraikitzeko proiektua lizitatu du, 800.000 euroren truke eta 12 hilabeteko epearekin. Salburuako linearen luzapen horrek beste geltoki bat aurreikusten du Deba arroaren kalean.
Denbora gutxi barru Zabalganako tranbiaren luzapena martxan jarri behar da (Lovainatik auzo horretara bitarteko eraikuntza-proiektua oso aurreratuta dago), eta ikusi da Ibaiondoko instalazioak –gaur egun kotxetegiak eta tailerrak– ez direla nahikoak gaueko aparkaleku eta mantentze-lanetako beharrei erantzuteko. Horregatik, kokaleku izateko hainbat aukera aztertu ziren, eta udal administrazioak eskatuta Betoñun jartzea erabaki zen ziren. Betoñun kotxetegi berri horiek eraiki ondoren, Ibaiondo berritu egin beharko da berrikuspenetarako trenbideak handitzeko, eta, horrela, bere funtzio nagusia tailerra izango da.
Euskotrenek egindako kalkuluen arabera, tranbia-sarea osorik garatzeko 28 tranbia beharko dira. Kontuan izanda tranbia Zabalganara luzatzean 18 unitatek gaua Betoñun igaroko dutela, eta, gainera, eragiketaren baldintzek tranbiak kotxetegiei esleitzea eskatzeko aukera kontuan izanda erreserbako 4 posizio utzi beharko direla, ETSk kotxetegi berrien diseinua egitea erabaki du, 45 metro luze diren 22 tranbiarentzako gutxieneko edukierarekin.
Kotxetegietara sartzeko adarra, berriz, Salburuako geltokian konektatuko da, trazadurak Martxoaren 8ko etorbideko erdibitzailetik jarraituko baitu, Londres etorbidearekiko bidegurutzeraino. Han, ibilbideak zuzen jarraituko du, eta, ondoren, Helsinki kaletik Deba arroaren kaleraino biratuko du. Puntu horretan beste geraleku bat egongo da. Ondoren, etorkizuneko kotxetegien partzelarako sarbidea Hezeguneen pasealekuaren eta Elgoibar kalearen arteko biribilgunetik egingo da.
Ondoriozko diseinua 226 metro luze eta 108 metro zabal den lurzati ia angeluzuzenean ezarriko da. Bi eraikin independente, tranbietarako 2 sarbide, bi aparkaleku dituzten 11 trenbide, horietako batean beheko eta goiko sarbidea dituen trenbide bat barne. Kanpoko aparkalekuak ere erreserbatu egingo dira. Horren helburua bertan dauden futbol zelaietan eraginik ez izatea da, eta, batez ere, kotxetegietara sartzeko trenbide zabalguneak eta aparkalekuaren luzerak baldintzatuko dute batez ere. Eraikinaren estalkia erraz iristeko modukoa izango da, mantentze-lanak egiteko. Gainera, plaka fotovoltaikoen instalazioa ere izan beharko du.
Albo batean, garbiketarako kanpoko eraikina, balaztetarako agregakinen kargagunea eta gurpil-neurgailua egongo dira. Era berean, bi gune erantsi ezarri dira, eta horietan egongo dira, besteak beste, barne-zerbitzuak, hau da, aldagelak, komunak eta gidarientzako atsedenlekua, biltegiak, gela teknikoak, bilera-gelak, prestakuntza-gelak, bulegoak eta aginte-postua.