Euskotrenek lehiaketara atera du tranbiaren bederatzi unitate estraluzeen fabrikazioa zerbitzua Zabalganara zabaltzeko
- Konboi berriek 50 milioi eurotik gorako inbertsioa ekarriko dute, eta 2028aren amaieratik 2029ko lehen seihilekora bitartean entregatuko dira pixkanaka.
- 44 metro eta zazpi modulu izango dituzte, eta aurrerapenak gehituko dituzte irisgarritasunaren eta erosotasunaren arloan
Euskotrenek, Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Iraunkorreko Sailaren mendeko sozietate publikoak, lehiaketara atera du bederatzi tranbia estraluzeen fabrikazioa. Tranbia horiek ezinbestekoak dira Gasteizko tranbiaren Zabalganako adar proiektatua martxan jartzen denean zerbitzua eskaini ahal izateko. Konboi berriek 50 milioi euro baino gehiagoko inbertsioa dakarte, eta 2028aren amaieratik 2029ko lehen seihilekora bitartean entregatu beharko dira, horrela, tranbia Zabalganara iristen denean, bederatziak Euskotrenek izango ditu eta Betoñuko kotxetegi berriak ere eraikita egongo dira.
Horren aurretik, 2027ko bigarren seihilekoan, gaur egun fabrikatzen ari diren hiru unitate estraluze berri zirkulazioan jartzea aurreikusita dago, eta horien enkargua aurreratu egin zen eskariaren egungo igoerari erantzun ahal izateko, bereziki esanguratsua Salburuara zabaldu zenetik eta garraio publikoaren hobarietatik. Aurtengo urtarriletik abuztura bitartean soilik, tranbiak 7,6 milioi bidaia baino gehiago egin ditu, hau da, ia %11 gehiago, 2024ko aldi berarekin alderatuta.
Tranbia hiri-garraioaren ardatz egituratzaile gisa finkatzeko helburuarekin, auzo berriak lotzeko eta kalitatezko zerbitzua eskaintzeko, beharrezkoa zen flota handitzea, datozen lau urteetan 12 konboi berri izango baititu.
IRISGARRITASUN HOBEA ETA EROSOTASUN HANDIAGOA
Tranbia berrien luzera -7 modulu, 44 metroko luzera eta 400 lagunentzako edukiera- gaur egun zirkulazioan dauden zazpi unitate estraluzeen eta une honetan egiten ari diren hiruren berdina izango da. Bere ezaugarri teknikoen artean, bidaiako erosotasuna hobetzea aurreikusten da, bero handiko egunei aurre egitea ahalbidetuko duen klimatizazio sistema berri batekin.
Gainera, fabrikazioko hiru unitateetan zein erosketa berrietan, irisgarritasun unibertsalerantz aurrera egiteko neurri espezifikoak txertatuko dira, hau da, pertsona guztiek aukera berdintasuna izatea garraio publiko egokitu eta inklusibo bat erabiltzeko. 2024an, dibertsitate funtzionala duten pertsonen elkarte eta kolektiboekin parte hartzeko eta modu aktiboan entzuteko prozesu zabal baten ondoren, ‘2024-2030 Irisgarritasuna Hobetzeko Plan Estrategikoa' egin zen, dauden beharrak hobeto ezagutzeko eta irtenbide berriak emateko.
Hala, zirkulazioan dauden unitate guztiak pisu baxuaren %100 badira ere eta indarrean dagoen araudia betetzen badute ere, 12 tranbia berrietan seinaleak irisgarritasun unibertsaleko parametro berriei jarraituko die, eserleku tolesgarriak kenduko dira eta bereizketa kromatikoa erabiliko da lehentasunez erabiltzen diren eserlekuetarako, hobeto identifika daitezen. Mugikortasun urriko kolektiboentzako lehentasunezko zortzi eserlekuak (adinekoak, haurdunak, haur txikiak dituzten pertsonak, etab.) laranja kolorekoak izango dira.
Unitate berriek, egungoek bezala, ate espezifiko bat izango dute mugitzeko, entzuteko eta ikusteko desgaitasuna duten pertsonentzat. Aulki gurpildunetan dauden pertsonek eroso eta segurtasunez bidaiatu ahal izateko espazio espezifikoak ere badituzte. Espazio horiek ateak desblokeatzeko gailuak, geldialdiak eskatzeko sakagailuak eta gidatze-kabinarekiko alarma-interkomunikagailua dituzte.